Wednesday, September 26, 2012

Hujan

Hampir tiap hari ujan, tak siang, time malam. yang menakutkan tue siap ngan ribut sekali. Rumah dekat ngan pantai, so jelas sangat la tengok awan hitam berarak dari laut ke darat. Ombak jangan nak katalah. Bunyi hempasnya ke tembok penghalang hakisan memang kuat.

Bila bercakap tentang hujan, secara otomatiknya, kain basuhan istri sentiasa tidak kering or kalau dapat jemur pun, ia lembab lagi dan ini membuatkan kain berbau. Tapi takkan nak salahkan hujan, hujan tu kan rahmat dan ia pemberian dari yang Esa. 

Istri hanya cakap, bau pun bau lah, janji boleh pakai dan kita pun bukan nak pakai kain ini p shooping complex. hehehehe.... betul juga.

Musim hujan ini juga membawa satu ketenangan yang lain. cuaca terasa nyaman dan sejuk yang mengasyikkan.  Tiada lagi keluhan cuaca panas terutama time-time tengahari. Best kan!!!

Allah kan maha adil.




No comments:

Post a Comment

Tinta usang: Styna Selatan

Tinta usang: Styna Selatan : Ku ingin bercerita tapi keindahannya alam ciptaanNya membuatkan aku terkelu lidah. ...