Monday, February 17, 2014

Tunetalk sebagai sumber sampingan

Ketahui rahsia bagaimana menjadikan handphone kita
sebagai alat pengeluar duit setiap bulan

Disini saya ingin menawarkan satu peluang yang hebat,
WOW! Program Tune Talk/Tone Excel
Tapi sebelum itu izinkan saya untuk bertanya beberapa soalan.

1) Adakah anda salah seorang pengguna handphone?
Besar kemungkinan anda akan berkata "YA"

2) Sudah berapa lamakah anda menggunakan talian tersebut?
Besar kemungkinan anda akan menjawab dah lebih setahun atau sudah beberapa tahun.

3) Apakah yang anda perolehi setelah beberapa tahun menggunakan talian tersebut?
Besar kemungkinan anda akan berkata, saya boleh buat call, sms, kumpul point boleh tukar kepada kredit.

4) Berapakah duit topup atau bayar bill handphone setiap bulan ketika ini?
Besar kemungkinan anda akan menjawab dalam lingkungan RM50-RM100.

5) Adakah sesekali anda terasa berat untuk topup kredit handphone anda?
Besar kemungkinan anda akan jawab, "YA, kadang-kadang saya rasa beban nak tambah kredit, terutama hujung bulan, kerana kekurangan duit, biasala gaji belum masuk lagi, jadi saya kena kawal topup saya"

6) Adakah ahli keluarga anda yang lain yang menggunakan handphone?
Besar kemungkinan anda akan menjawab "YA"

7) Apakah yang anda perolehi bila ahli keluarga anda menggunakan handphone atau bila mereka topup?
Besar kemungkinan anda akan menjawab "Dapat apa? mana ada dapat apa-apa"

Tapi jika anda bertanyakan soalan tersebut kepada salah seorang rakan saya , cuba anda lihat apa jawapan dia dibawah ini:

1) Adakah encik salah seorang pengguna handphone?
YA, saya gunakan handphone dengan talian TuneTalk/ToneExcel ni

2) Sudah berapa lamakah encik menggunakan talian tersebut?
Sudah lebih 2 tahun, nak masuk 3 tahun, saya mula gunakan line ini semenjak tahun 2010 lagi.

3) Macamana dengan line TuneTalk ni, clear tak?
TuneTalk ini juga sebahagiannya dimiliki oleh Celcom, jadi dimana ada line Celcom disitu ada line TuneTalk. 

4) Apakah yang encik perolehi setelah beberapa tahun menggunakan talian TuneTalk/ToneExcel?
Saya boleh buat call dan sms.
Saya boleh gunakan simkad tersebut untuk surf internet.
Saya dapat insuran kemalangan PERCUMA sebanyak RM100,000.00.
Saya dapat point setiap kali saya topup dimana point tersebut saya boleh tukar dengan tiket kapal terbang AirAsia secara percuma.
Saya juga dapat peluang menjalankan perniagaan dari TuneTalk/ToneExcel tanpa perlu apa-apa modal lagi dimana saya akan diberikan komisyen iaitu duit apabila saya mengajak orang lain juga menggunakan talian tunetalk/toneExcel ini. Kalau saya dapat seorang, saya akan dapat RM20, malah saya juga akan dapat komisyen setiap kali mereka topup. Kalau mereka topup RM10, saya akan dapat 60sen. Bayangkan kalau mereka gunakan simkad tersebut selama 10 tahun, maka selama itulah saya akan dapat komisyen daripada dia sekiranya dia topup. Mereka topup bukan perlu jumpa saya pun, mereka boleh topup dimana-mana seluruh Malaysia. Jadi kalau saya nak dapat komisyen yang banyak lagi ramai oranglah yang saya syorkan menggunakan line TuneTalk/ToneExcel ini.

5) Susah ke nak dapat topup tunetalk ini?
Mana susahnya, mereka boleh topup dimana-mana jua kedai-kedai yang ada menjual topup prepaid di seluruh Malaysia, kedai kecil, kedai besar, kedai sedang dan juga melalui online seperti Maybank2u, CIMBClick dan macam2 lagi.

6) Tadi encik kata, kita perlu perkenalkan kepada orang untuk dapat komisyen, bagaimana jika saya tak pandai nak promote kepada orang lain?
Tuan, kalau kita beli gula, kita boleh menikmati gula tersebut untuk buat air kopi, tapi kalau kita nak untung, kita kena jual gula atau air kopi kepada pembeli, tuan kena cari pembeli, kalau tidak berlaku jual beli, maka tiada keuntungan, tiada perniagaan. Kalau tuan gunakan simkad TuneTalk/ToneExcel sahaja, maka tuan akan menikmati kemudahan call in/out, sms, internet surfing, insuran PA 100k, tiket AirAsia percuma, itu sahaja. Tapi kalau tuan nak komisyen kena keluarlah dan cari pembeli, baru ada jual beli dan baru ada keuntungan dan baru dipanggil perniagaan.

7) Bagaimana mula-mula encik mempromosikan TuneTalk ini pada peringkat permulaan?
Sudah tentu saya tukarkan simkad isteri dan anak2 saya kepada TuneTalk/ToneExcel ini, sekurang2nya mereka dapat perlindungan PA insuran RM100,000 setiap seorang, dan juga bila mereka topup, saya dapat duit. Sapa nak bagi tuan. Cuba tuan fikir, dah berapa lama isteri dan anak2 tuan pakai handphone, berapakah komisyen yang tuan dapat? Jawapannya "tiada" tuan. Bertahun-tahun ahli keluarga tuan hanya sibuk meng"kaya"kan orang lain, tanpa memikirkan tuan yang penat cari duit malahan untuk belikan topup mereka pula. Apalah salahnya sekarang, mereka topup, dan bapa dia yang dapat komisyen.

8) Bagaimana komisyen dibayar kepada encik?
ToneExcel akan membayar komisyen hasil topup ahli keluarga dan rakan2 saya pada setiap 21hb. Mereka kumpulkan komisyen tersebut, 21hb mereka bank in kedalam akaun bank saya. Jadi dah macam pencen pula, tiap-tiap 21hb tengok dalam bank dah ada duit, sebab tiap-tiap bulan orang topup handphone mereka. Orang sanggup berlapar tapi tak sanggup handphone tak ada kredit tau. Jadi topup kredit lebih utama dari makan saya lihat sekarang ini. Semenjak dari 2010, lagi saya dah dapat komisyen setiap 21hb.

9) Berapa komisyen yang encik dapat sekarang ini hasil dari mempromosikan kepada orang lain?
21hb November 2012 baru-baru ini, total komisyen kami sekeluarga yang masuk dalam bank adalah lebih kurang RM20,200.00

10) Banyak tu encik, boleh saya lihat buktinya, supaya saya lebih yakin lagi?
Tuan, saya beritahu ini bukan untuk yakin kan tuan, saya nak beritahu tentang kebaikan menjadi pengguna TuneTalk/ToneExcel dan kelebihan mempromosikan program ini kepada orang lain. Yang penting saya dan keluarga saya dapat menikmati hasil penat lelah dalam usaha mempromosikannya diperingkat awal. Dulu saya susah tuan, sangat susah, duit tak pernah cukup, hidup sekeluarga makan maggie pun ada, dan waktu tu ada tuan datang tanya bukti betapa susahnya saya. Dan satu lagi, dulu semua orang tak percaya pada program ini, tiada apa-apa bukti pun, malah masa saya buat ada orang tanya "berapa komisyen yang kamu dah dapat", saya jawab belum ada bukti lagi, dia kata "Baliklah dulu, bila dah kaya dan ada bukti datang la semula". Waktu tu mereka tak tanya "boleh tunjukkan bukti yang kamu tak dapat seposen pun komisyen lagi, kalau dah terbukti dan saya yakin, nanti saya bantu kamu bila susah". Tidak tuan, bila susah, tuan kena selesaikan sorang2, tiada orang lain yang gembira membantu. Jadi tuan tak perlukan bukti sekarang dan yang penting kita bersyukur kepada Allah ketika susah dan ketika senang, dan saya cadangkan tuan juga buat program ini tanpa perlukan apa-apa bukti.

11) Berapa sekeping harga simkad ini encik?
Sekeping harganya RM90 dan didalamnya ada airtime sebanyak RM30.

12) Bagaimana nak mendapatkan simkad ini?
Lihat di Langkah 1 cara-cara membuat pesanan simkad . Klik disini


Sehingga hari ini sudah melebihi 125,000 rakyat Malaysia sudah pun menyertainya program ini. Sebahagian besar dari mereka sudah pun menikmati ganjarannya. Ada yang mendapat komisyen puluhan ringgit sahaja, ada yang raturan ringgit, ada yang ribuan ringgit malah ada yang menerima puluhan ribu ringgit setiap bulan, saya ulang setiap bulan hingga ke hari ini.



 Daripada:
mohd nizam maulaha 
0107987810
mohdnizam78@gmail.com

Tak bergerak pun

Setiap hari kau melihat peluang, kau melihat itu dan ini yang boleh membantu kau tapi kamu masih seperti kelmarin. Idea dan ilmu(walaupun...