Thursday, March 31, 2011

Coke

Siapa antara kita yang tidak pernah minum minuman ini,sila angkat tangan.   Saya tidak melihat siapa pun tidak angkat tangan.  Semua kita kenal dengan minuman ini.  Dan saya percaya,hampir semua dari kita yang Muslim mengetahui bahawa minuman ini adalah produk yahudi yang menjadi musuh kita sampai akhir dunia nanti.

Kalau anda saya dengan agama anda, Fikir-fikirkan lah sekali lagi adakah kita terus menyokong produk ini.  .
Cuba tengok gambar kat bawah ini, saya tidak tahu kesahihannya tapi ia dikatakan satu iklan coke di negara Eropah.

Satu lagi produk yahudi yang popular di kalangan kita ialah pakaian jenama Levi's......Anda beli levi's anda akan mengalami simptom
 "Dipakai selesa, dijemur anda gelisah"...hehehehe....kerana anda akan risau levi's anda kene curi.

gambar di bawah ini menunjukkan penghinaan yahudi kepada Islam.  renungkan lah Saudaraku.

Kredit gambar kepada: ha5sairi dan insanidaily.


Wednesday, March 30, 2011

Tarian Poco-Poco

Bila ada keramaian ataupun kenduri kahwin lah, mesti ada tarian poco-poco ini. Itulah trend yang berlaku ditempat saya.  Saya rasa tempat kawan-kawan lain pun macam tue juga kan...Senam aerobik pun buat tarian poco-poco.  Sebagai orang Islam, rasanya kita perlu mengkaji kembali perkara ini kerana menurut Jabatan Mufti Negeri Perak, Tarian poco-poco ini adalah haram. Anda boleh baca surat pekeliling di bawah ini.

Kalau kita amati pergerakkan tarian poco-poco, ia dikatakan akan membentuk tanda salib.   Sama-sama lah kita elakan perkara yang seperti ini. Takut-takut merosakkan akidah kita.


Kredit:zonbebas

Tuesday, March 22, 2011

Nana & Sein Buat Kenduri Kerana Rujuk Semula

Sein dan Nana bersama anak-anak mereka
PETALING JAYA: Pasangan artis Sein dan Nana akan mengadakan majlis kesyukuran selepas mereka kembali bergelar suami isteri. Ia akan diadakan di Dewan Bakti, Taman Tun Dr Ismail, pada 2 April ini, pukul 9 malam.
Nana yang dihubungi berkata majlis tersebut sebagai tanda syukur kerana hubungan mereka terjalin semula pada 11 Mac lalu selepas berpisah selama tiga bulan.
"Majlis kenduri doa selamat dan kesyukuran ini dibuat secara sederhana sebagai tanda syukur kepada penyatuan semula hubungan kami.
"Diharap selepas ini semua akan kembali berjalan seperti biasa dan hubungan kami akan diberkati Allah," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.
Nana berkata, majlis itu juga bertujuan untuk dia dan suami menjelaskan keadaan sebenar kepada semua pihak termasuk keluarga yang masih bertanya tentang kesahihan berita mereka rujuk semula.
"Kami juga mengambil kesempatan untuk menjelaskan perkara yang menjadi tanda tanya oleh semua pihak selama ini.
"Kalau boleh kami mahu beri kenyataan secukupnya dan tidak menjadikan ia sebagai sebuah persoalan kepada peminat," katanya.
Tambah Nana sepanjang tiga bulan menjadi ibu tunggal dia merasakan hidupnya terumbang ambing dan penceraian tersebut banyak mengajarnya erti kehidupan.
"Saya bersyukur mungkin perpisahan sementara ini merupakan jalan terbaik daripada Allah untuk menunjukkan bahawa kami masing-masing tidak boleh hidup berasingan.
"Saya rasakan hidup sangat kosong dan tidak stabil selama tiga bulan tersebut begitu juga suami sehingga akhirnya kami membuat keputusan bersatu semula," katanya.
Dalam pada itu, Nana tidak menolak faktor anak-anak menjadi salah satu punca ikatan jodoh mereka masih kuat.
"Anak-anak kami masih kecil dan tidak faham perkara ini, sepanjang tiga bulan itu mereka sering bertanyakan tentang ayahnya.
"Begitu Sein yang tidak dapat berjumpa anak-anak seperti selalu," katanya yang kini kembali menjalankan rutin harian sebagai seorang isteri dan ibu.
Pasangan tersebut, sah bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam, Selangor, pada 8 Disember tahun lalu.
Sein dan Nana mendirikan rumah tangga pada Julai, 2006 dan mempunyai dua orang cahaya mata, Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, yang berusia setahun.
Sumber:mstar
P.s: Kita pun rasa seronok jgk dengan khabar sebegini kerana acapkali kita hanya dihidangkan dengan berita-berita perceraian walaupun baru berkahwin dikalangan artis Malaysia hari ini.  Moga kekal selamanya

Monday, March 14, 2011

7000 visitors

Apa sangat ler ngan 7000 pelawat. Tapi saya sedikit rasa teruja kerana blog saya yang simple ini ada juga pelawatnya.  Mesti teruskan dan terus belajar. Pulus saja yang belum lagi naik-naik2...Nuffnang tolong saya.
hehehehehe.....................


NECK EXERCISE

www.FunAndFunOnly.org

Pass The Butter ....Please.

This is interesting. .. . 
Margarine
  was originally manufactured to fatten  turkeys.  When it killed the turkeys, the people who had put  all the money into the research wanted a payback so they put their  heads together to figure out what to do with this product to get  their money back.  
 
It was a white substance with no food appeal  so they added the yellow colouring and sold it to people to use in place of butter..  How do you like it?   They have come out  with some clever new flavourings.....    
 

 DO  YOU KNOW..
The difference between margarine and butter?    
Read on to the end...gets very interesting!    
 
Both  have the same amount of calories.

Butter  is slightly higher in saturated fats at 
8  grams; compared   to 5 grams for margarine. 
Eating 
margarine
 canincrease  heart diseasein women by 53% over  eating the same amount of butter, according to a recent  Harvard  Medical Study. 
Eating 
butter increases the absorption of manyother nutrients in  other foods. 
Butter
  has manynutritional benefitswhere margarine has afew and    

only  because  they are added! 

Butter
  tastes much better than margarine and it can enhance the flavours of  other foods.
Butter
  has been around for centurieswhere margarine has been around for less than 100 years 
And now, for Margarine.. 

Very High in Trans
fatty acids.

Triples risk of coronary 
heart disease... 
Increases  total cholesterol
 and LDL(this is the bad cholesterol) and  lowers HDL cholesterol, (the good cholesterol) 
Increases  the risk of cancers up to five times..


Lowers  quality of
breast milk. 
Decreases immune response.

Decreases  
insulinresponse. 
And  here's the most disturbing fact.... HERE IS THE PART THAT  IS  VERY INTERESTING! 

Margarine
  is but ONE MOLECULE away  from beingPLASTIC... and shares 27 ingredients withPAINT 
These facts alone were enough to have me avoiding margarine for life  and anything else that is hydrogenated (this means hydrogen is  added,  changing the molecular structure of the  substance).    
 
You  can try this yourself:

Purchase  a tub of margarine and leave it open in your garage or shaded  area.  Within a couple of days you will notice a couple of things:

 *  no flies, not even those pesky fruit flies will go near it  (that should tell you something)

 *  it does not rot or smell differently because it has
nonutritional value ; nothing will grow on it. Even those teeny weeny  microorganisms will not a find a home to grow.  Why?   Because it is nearly plastic .  Would you melt your Tupperware and  spread that  on your toast?    
Share  This With Your Friends.....(If you want to butter them   up')!  

Chinese Proverb: 

When someone shares something of value with you and you benefit from it,  you have a  moral obligation to share it with  others.   
 Pass the BUTTER PLEASE 

Friday, March 11, 2011

Gambar perkahwinan artis Malaysia

Ramai artis Malaysia berkahwin ngan meriah dan penuh warna warni.dah nama dia artis. Banyak juga perkahwinan ini penuh dengan kontroversi.  Yang agak memeningkan artis kita ini ialah baru dengan cerita berkahwin, tup-tup dah ada yang bercerai berai.  Tak faham aku.  Bawah ni sedikit gambar perkahwinan artis Malaysia kita.  Anda tentukan sendiri mana yang meriah, suram, penuh kontroversi, cerai, dan sebagainya.


Banyak lagi perkahwinan artis kita yang tidak ada di dalam ini. kena rajin dengar berita artis untuk mengetahui semua yang berlaku yang berkaitan dengan artis kita yang tidak kurang kontrobersinya ini. Tak ada namapun korang mesti kenal artis ni semuakan...hehehe

Wednesday, March 9, 2011

Makanan. Kenapa anda perlu risau

Bila disebut je krisis makanan, kita kat Malaysia nie macam endah tak endah je kan..Ini mungkin kita belum merasa lagi bahana ini.  Kalau anda rajin membaca dan memonton berita2 berkenanan keadaan ini, anda akan risau.  Banyak kemusnahan sumber makanan di seluruh dunia. Malah ada negara membatalkan eksport sumber makanan kerana rakyat mereka sendiri kekurangan makanan. Banjir disini, Kemarau disana.  malah ikan-ikan di laut pun mati dengan banyaknya tanpa sebab yang diketahui....layan gambar di bawah ini. Ini hanyalah sedikit dari keadaan yang sebenar.


Aku tidak ingin generasiku nanti menjadi seperti ini. Hanya Allah saja tempat kita berserah.


Siapa Siti Saleha

Sekarang nie ada cite Ustaz Amirul, So salah satu pelakon utamanya adalah Munirah.  Munirah dilakonkan oleh Siti Saleha Mohd baharum...Sikit-sikit detail dia kat bawah nie:


Nama : Siti Saleha Mohd Baharum

Panggilan : Siti Saleha atau Saleha

Tarikh Lahir: 14 Mac 1990

Umur: 20

Tinggi: 165 sentimeter

Berat: 50 kilogram

Drama: Kasut Tumit Tinggi (2008), Farah, Kapten Boleh (2008), 5 Jingga (2008), Zaleha, Kecuali Cinta Mu dan Awan Dania musim 2.


Korang layan gambar-gambar dia kat bawah nie:


The Top 3 Billionaires in the World


1-carlos-slim-helu.jpgChris Goodney/Bloomberg via Getty Images
No. 1 Carlos Slim HelĂș & family
Net Worth: $74 billion ↑ 
Source: Telecom
Citizenship: Mexico
The world's richest person for a second year in a row, the Mexican telecom mogul is also the year's biggest gainer, having added $20.5 billion to his fortune and widened the gap between him and No. 2, Microsoft cofounder Bill Gates, to $18 billion. A 19% rise in the Mexican stock market, a stronger peso, and successful mining and real estate spinoffs from conglomerate Grupo Carso all contributed to the astonishing increase. He also merged his fixed-line telecom company into America Movil, Latin America's largest wireless carrier; the Slim family stake in that holding accounts for 62% of his net worth. He has other holdings in retailer Saks and the New York Times. Recently unveiled a new building for his Soumaya Museum, which houses his vast art collection. It is open to the public for free.

No. 2 Bill Gates

Net Worth: $56 billion ↑ 
Source: Microsoft
Citizenship: U.S.
Microsoft mogul, futurist and America's richest person has, with help from billionaire buddy Warren Buffett, convinced nearly 60 of the world's wealthiest to sign his "Giving Pledge," promising to donate the majority of their wealth to charity either during their lifetime or after death. He is no longer the planet's richest person, but that's because he's given away $30 billion to his foundation. The Gates Foundation, the world's most influential charity, tackles tuberculosis and polio and funds famine-resistant crops to fight hunger. He is calling for a higher sense of urgency in AIDS vaccine development and also pushing for better tools to rate teacher performance. Gates holds 70% of his wealth in investment fund Cascade, dabbling in everything from autos to hedge funds to Mexican Coke bottler Femsa; the rest of his wealth is held in Microsoft stock.

No. 3 Warren Buffett

Net Worth: $50 billion ↑ 
Source: Berkshire Hathaway
Citizenship: U.S.
The venerable investor's Berkshire Hathaway climbed more than 15% over the last year, adding $3 billion to his fortune. The 80-year-old is still hunting big deals:

"Our elephant gun has been reloaded, and my trigger finger is itchy." Along with bridge partner Bill Gates, the Oracle of Omaha is coaxing America's richest to pledge half their fortunes to charity. "Too often a vast collection of possessions ends up possessing its owner. The asset I most value, aside from health, is interesting, diverse and long-standing friends." Buffett faked breathing problems when he was 12 so he could move back to Omaha from Washington, D.C., where his father was a freshman congressman. He had read every book about investing in stocks in the Omaha Public Library by the time he was 12. He met value investor Benjamin Graham at Columbia; bought textile firm Berkshire Hathaway in 1965, and transformed it into massive holding company: food, insurance, utilities, industrials. Buffett acquired railroad giant Burlington Northern Santa Fe for $26 billion in 2009.

Tuesday, March 8, 2011

Awas kalau ada anak kecil dan anjing peliharaan

bagi bukan masyarakat Islam, memelihara anjing adalah satu keseronokan kerana dikatakan anjing adalah best friend kepada manusia.  tapi awas, disebalik itu semua ada bahayanya sendiri.  Seorang kanak-kanak telah terkorban kerana diserang oleh anjing peliharaan keluarganya.



Gambar si kecil sewaktu hidupnya.

Si kecil yang telah diserang oleh anjing peliharaannya



Apabila yang membantu juga diserang.
Inilah penyerangnya.

kredit kepada: Tuan punya post  kalau nak tengok gambar2 lain...

Tak bergerak pun

Setiap hari kau melihat peluang, kau melihat itu dan ini yang boleh membantu kau tapi kamu masih seperti kelmarin. Idea dan ilmu(walaupun...