Sunday, January 2, 2011

Permulaan 2011

Assalammualaikum dan salam sejahtera,


3hb dah ari nie....dah tiga hari masuk tahun 2011.  Macam mana permulaan tahun baru anda? best, seronok, sedih or macam hari-hari biasa je...hehehe.  Tahun baru saya macam biasa je, Tapi yang sedihnya tu, istri saya sakit pastu anak sulung saya....dorang sakit perut, cirit jugak ler. dah bawa p hospital, tapi macam tak ada perubahan sampai pagi tadi sebelum saya bergerak ke tempat kerja.   Ya Allah, permudahkanlah ank istriku sembuh.  yang paling teruk istri saya, sakit perut dan pinggang dia...kalau tengok luar tue, memang masuk angin, perut di kembung and asyik2 keluar angin je..tp tak berkurang pulak....kesian tengok dia, dah lah sakit, kene layan anak2 pulak lebih2 lagi yang bongsu.  Yang bongsu ini memang tak nak orang lain, nak ibu dia je.....
 Bila bercakap tentang kerja pulak, harap2 lah ari nie permulaan yang baik bagi tahun 2011, saya tidak ler harap gaji naik, tapi yang saya harap semua kerja yang diberikan dapat saya handle dan settlekan dengan jayanya.....bagaimana dengan kawan-kawan diluar sana?
 Moga-moga tahun baru ini saya dapat tinggal bersama dengan famili saya tanpa menumpang ngan orang tua lagi.....istri saya tringin sangat nak dok umah sendiri.  saya pun kesian jugak..tapi kos nak wat 1 rumah tue, Ya Allah, mahal dan saya tidak mampu....teringin nak apply PPRT...tapi tak tahu nak dapatkan borang dan procedure nak apply....atau mungkinkah saya nie orang yang malas ak urus....kadang2 kita ada sifat malu...tapi bila fikirkan, ia amat merugikan....kebanyakkan rumah2 rakyat miskin di Sabah nie kelihatan seperti jatuh ketangan orang luar,  kenapa kita orang tempatan tidak mau rebut semua ini sehingga mereka yang orang luar nie dengan senang dapat semua kemudahan ini... kene tanya YB masing2 nie.



No comments:

Post a Comment

Jadikan diri kita menjadi lebih baik hari ke hari- (Part 1)

1.  Dekatkan diri dengan Allah Bagaiman kita ingin hidup bahagian dan tenang di alam yang penuh dengan ragam jahat dengan baik ini jika...