Thursday, July 12, 2012

Species serangga apakah ini

Banyak dah saya nampak binatang-binatang kecil yang berterbangan di sekeliling kita. Yang paling cantik pernah nampak sudah tentulah rama-rama yang punya pola warna yang menarik.
Tapi binatang kecil seperti kat bawah ini pertama kali saya nampak dalam hidup saya.  Pada satu malam tu, saya tengah duduk-duduk di luar rumah kerana cuaca agak panas.  Tengah duduk-duduk tue, tiba-tiba binatang ini terbang dekat saya dan terus berhenti di lantai tidak jauh dari tempat saya duduk.  Terkejut jgk ler, coz saiz agak besar walaupun tidak ler sebesar burung. hehehehe.
Ia terus menarik minat saya, kerana warnanya yang agak unik.  Di kawasan leher kalau boleh dikatakan begitu, ia dililiti dengan warna hijau yang cantik, bahagaian pinggangnya ada warna merah daha dibahagian hujungnya ada warna biru. Yang membuat saya lagi tertarik dan terkejut, warna-warna ini seolah2 lampu kerana ia bercahaya apabila binatang ini terbang.  cantik sangat. yang lainya pun ADA


















Ni videonya


No comments:

Post a Comment

Jadikan diri kita menjadi lebih baik hari ke hari- (Part 1)

1.  Dekatkan diri dengan Allah Bagaiman kita ingin hidup bahagian dan tenang di alam yang penuh dengan ragam jahat dengan baik ini jika...