Wednesday, November 7, 2012

Surat dan Setem

Bila kali terakhir kawan-kawan menerima surat.? Saya percaya mesti ramai dari kita yang sudah lama tidak terima surat kan. Kalau surat bank dan surat hutang2 tue, mungkin makin kerap.hehehehe..

Bila anda sudah tidak menerima surat dari kawan-kawan. itu bererti kita akan makin kurang untuk menerima setem kan.  Bagaimana dengan mereka yang mempunyai hobi mengumpul setem? mungkin makin kurang atau pun kian sukar untuk mendapatkan setem.

Teknologi telah membuka lembaran baru dalam sistem perhubungan manusia dan pada masa yang sama, ia juga telah/akan melenyapkan sistem perhubugan lama.  Salah satunya adalah nilai berutus surat bertanya khabar antara sahabat pena. Setem pun kian sukar nak kumpul. Mungkin hobi ini akan menjadi sangat bernilai nanti di masa hadapan.  Siapa tahu.

Dalam diam2 saya kumpul setem tiap kali ada surat sampai. Rupa-rupanya saya telah dapat menggumpul beberapa setem macam kat bawah nie. Tak lah banyak sangat. lagipun nie suka-suka je.bukan hobi pun.














No comments:

Post a Comment

Jadikan diri kita menjadi lebih baik hari ke hari- (Part 1)

1.  Dekatkan diri dengan Allah Bagaiman kita ingin hidup bahagian dan tenang di alam yang penuh dengan ragam jahat dengan baik ini jika...