Tuesday, December 6, 2011

Nak Menangis pun tak boleh.

Last Saturday adalah hari yang paling sadis dalam hidup aku sejak berkerja di tempat aku berkerja ini.  Aku kena marah seolah-olah aku yang menyebabkan semua benda itu berlaku.  Untuk boss yang disayangi, saya tidak ada kena mengena ngan semua permasalahan itu, Tapi kenapa saya dijadikan kambing hitam hanya untuk mem'please'kan orang lain.

Saya tau dia sudah bersama dengan boss berpuluh tahun tapi kenapa saya yang disalahkan untuk membuatkan keadaan 'selamat;.  Bukan saya yang boss suruh handle perkara tue, tapi kenapa nama dan muka saya jugak yang disebut2 dan disalahkan. Boss sendiri yang bagi kerja tue ngan orang lain tapi boss tetap salahkan saya.  Saya rasa memang tak patut sangat.

Terus terang,  saya dah tawar hati untuk berkerja, saya hanya 'datang' ke opis ini dari jam 8.30am hingga 5.00pm.  that's all.  Jika ada peluang lain, saya akan tetap blah boss walaupun boss baik dengan saya. kalau nak hinapun biarlah dengan cara bermaruah bukan seperti cara pencacai yang banyak mulut.

Sedihnya saya.....

No comments:

Post a Comment

Jadikan diri kita menjadi lebih baik hari ke hari- (Part 1)

1.  Dekatkan diri dengan Allah Bagaiman kita ingin hidup bahagian dan tenang di alam yang penuh dengan ragam jahat dengan baik ini jika...